بررسی کوتاه استارت‌آپ عدد، تولید کننده بدافزار در کشور

نگاهی کوتاه به پیدایش این مجموعه

استارت‌آپ «عدد»، در سال ۱۳۹۰ در شرکت کافه بازار شکل گرفت در بهمن ماه ۱۳۹۵ حسام آرماندهی (بنیانگذار کافه بازار) اعلام کرد که هلدینگ PPG با ارزش گذاری ۵ میلیون دلاری عدد و با اسم قانونی ” شرکت آوای همراه هوشمند پارس” مالک بخش عمده آن شده است.

 

 

 

مرداد ۱۳۹۷ پلتفرم عدد و اینتورک در ادرو ادغام شدند، تمام سهام این سه مجموعه نیز در اختیار هلدینگ PPG (پیشگامان پژواک پردیس) قرار گرفت و در نهایت در فروردین ۱۳۹۹ ادرو به دیجیکالا واگذار شد.

 

اما هم اکنون وب سایت عدد adad.ir از دسترس خارج شد و امروز استارتاپ ۵ میلیون دلاری پول منتشر کننده ها را نه تنها پرداخت نکرده بلکه چندین شاکی خصوصی ریز و درشت دارد که تا این لحظه پاسخ هیچ یک از آن ها را نیز نداده است!

درآمد نجومی مدیر کافه بازار، با پخش بدافزار و آلوده کردن مردم

به چارت بدافزارهای منتشر شده توسط این پلتفرم ۵ میلیون دلاری در کشور توجه کنید که اینها فقط بخشی از بدافزارهایی است که توسط ویروس توتال که ایران را تحریم کرده ثبت شده است! (نقاط قرمز بدافزار است)

سالهاست که حسام آرماندهی ها با پخش بدافزار و آلوده کردن مردم از تبلیغات درون اپ درآمد نجومی دارن، تا دیروز عدد امروز تپسل و البته همچنان مشخص نیست که چه کسی باید بر عملکرد این شرکت ها نظارت کند!

متاسفانه بخشی از انتشار دهنده ها به دلیل از دسترس خارج شدن سایت http://adad.ir حتی مدرک محکمه پسندی بابت ارائه میزان کارکرد خود به دادگاه ندارند!

شکایت یکی از مال باختگان از این شرکت

نتیجه پیگیری وب آموز:

پس از پیگیری های زیاد ما در وب آموز آقای علی جعفری مدیر ادرو اعلام کرد شرکت های قبلی در حال انحلال هستند و حق کاربران عدد به آنها پرداخت خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل