بررسی توکن جعلی و کلاهبرداری لیام توکن

این روزها در کشور ما بازار ترید کردن بسیار داغ است. متاسفانه در هر زمینه‌ای که ناآگاهی وجود داشته باشد کلاهبردارانی هستند که از این ناآگاهی سوء استفاده کرده و بساط کلاهبرداری را برای مردم پهن کنند.

متاسفانه این روش کلاهبرداری با ترکیب واژه های دهن پرکن ای مانند ترید و تریدینگ در ایران بسیار رایج شده اما بیایید ماجرای لیام کوین را از ابتدا بررسی کنیم اما قبل از ادامه ماجرا بیایید با مفهوم ترید کرند آشنا شویم:

https://webamooz.com/wp-content/uploads/2021/01/audio_2021-01-06_10-24-09-2.ogg?_=1

سال ۱۳۹۰ فردی به نام آقای اکبر داداشی غیشخ به همراه فردی به نام امیر حسین داداشی که احتمالاً پسر عموی اکبر داداشی است و با همراهی خانم اعظم قراگوزلو اقدام به ثبت شرکتی با نام فرداد کار آمیتیس کردند.

این کلاهبرداران دقیقاً از ۳ سال پیش با وعده سود دهی روزی یک درصد اقدام به جذب سرمایه مردم ناآگاه کردند و قرار بود که این سود دهی از طریق تریدینگ به مردم پرداخت شود.

داداشی که شرایط را برای پهن کردن بساط کلاهبرداری محیا دیده بود اقدام به اختراع توکن جعلی با نام لیان توکن و با آدرس وبسایت http://liyamtoken.com می‌کند

همین جا این نکته را بد نیست بدانید که شما هم می‌توانید یک توکن با نام خود یا هر نام دیگری داشته باشید اما داشتن توکن به معنی با ارزش بودن آن نیست. اما به ادامه ماجرا بپردازیم:

داداشی پس از اختراع توکن جعلی لیام توکن آنرا مبلغ ۵ دلار قیمت گذاری می کند و سودی که قرار بود به مردم پرداخت کند را برمبنای توکن لیام پرداخت می‌کند.

احتمالا متوجه شده اید که در واقع هیچ سودی به مردم پرداخت نمی کند چون توکن جعلی لیام از اساس هیچ گونه ارزشی ندارد و در واقع همان سود روزانه یک درصدی که به مردم قول داده بود را نیز پرداخت نمی‌کند.

ناگفته نماند که توکن جعلی لیام امروزه تنها ۱۴ سنت قیمت دارد آن هم تنها در دفتر این کلاهبرداران!

با این اوصاف تنها در چهار ماه ارزش ۹۸ درصد از دارایی مردم از بین رفته و مردم ناآگاه همچنان در انتظار واریز سود خود هستند و به امید بالا رفتن قیمت این توکن همچون بیت کوین نشسته اند.

داداشی، همان فردی که روزی بساط کلاهبرداری نوین را پهن کرده بود امروز بازداشت شده و ما در وب آموز امید داریم که دستگاه قضایی کشور توجه ویژه‌ای به موضوع کلاهبرداری پانزی داشته باشد.

دستگاه قضا باید بداند که کلاهبرداری پانزی صرفاً دزدی پول مردم و مالباخته شدن شاکیان نیست و نباید صرفاً به دنبال شاکی خصوصی باشد

مسئله کلاهبرداری پانزی در واقع اختلال در نظام اقتصادی یک کشور است و طبق بخشنامه رسمی بانک مرکزی فروش هرگونه ICO ممنوع می باشد در ادامه یک فایل صوتی برای سودگیرهای این شبکه کلاهبرداری پانزی آماده کرده ایم تا در صورتیکه توضیحات قابل ارائه ای دارند در لایو استریم ما شرکت کنند.

https://webamooz.com/wp-content/uploads/2021/01/audio_2021-01-06_10-24-09-3.ogg?_=2
خروج از نسخه موبایل