بررسی شرکت کلاهبرداری پانزی وایزلینگ

قصه کلاهبرداری پانزی در ایران و کشورهای آسیای شرقی تمامی ندارد و کشورهای این محدوده از جمله کشورهایی هستند که همیشه سوژه داغ این کللاهبرداران هستند.

همیشه در وب آموز سعی کردیم تا نسبت به پروژه های اینچنینی بی تفاوت نباشیم و یکی از تاپیک هایی که در وب آموز همیشه به آن می پردازیم کلاهبرداری های پانزی هستند.

توضیحی مختصر در رابطه با شرکت کلاهبرداری وایزلینگ

شرکت کلاهبرداری پانزی وایزلینگ در فنلاند ثبت شده و یک وب سایت به آدرس wiseling.com هم دارد که این وب سایت زمانی که این مطلب را می نویسیم از دسترس خارج شده است.

این شرکت پلان های سوددهی مختلفی دارد که در پلن ۳۰ روزه این کلاهبرداران با دریافت ۱۵ هزار دلار روزانه ۲ درصد سود می دهد.
توجه: برای تشخیص کلاهبرداری بودن یک پروژه کافیست تا میزان سوددهی آن را بررسی کنید (سود ۰.۵ درصد، ۱ و یا ۲ درصد) چنین میزان سوددهی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و تمامی افرادی که چنین ادعایی دارند از دم کلاهبردار پانزی هستند.

همین نکته کافیست تا برچسب کلاهبردار پانزی به شرکت بزنیم و نیازی به بررسی بیشتر نیست.

بررسی اطلاعات این شرکت کلاهبردار

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این شرکت با نام wiseling oy در کشور فنلاند ثبت شده است، از نظر قانونی ثبت شده و هیچ گونه مشکلی حتی عدم پرداخت مالیات ندارد. اما این نکته را باید در نظر داشت که ثبت شرکت در هیچ جای دنیا به معنای قانونی بودن فعالیت آن شرکت نیست!

بررسی چند فاکتور برای سنجش کلاهبرداری بودن یک شرکت پانزی

شرکت Wiseling Oy مدعی است که توسط شرکتی به نام PARKER & LAWSON بیمه شده است و در صورتیکه هر اتفاقی برای شرکت بیفتد این شرکت بیمه تمامی خسارت را پرداخت می کند.
تصویر زیر مربوط به بیمه نامه این شرکت می باشد. اما اگر به تاریخ بیمه نامه که در قسمت پایین و سمت راست تصویر قابل مشاهده است دقت کنید متوجه می‌شود که این بیمه نامه در تاریخ 01.06.2020 ثبت شده است.

اما اگر اطلاعات این شرکت را بررسی کنید متوجه میشوید که این شرکت در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ ثبت شده است اما تاریخ ثبت بیمه شرکت وایزلینگ ۲۴ روز قبل از تاسیس شرکت بیمه می باشد!

در واقع قبل از اینکه کمپانی بیمه وجود خارجی داشته باشد قرارداد بیمه شرکت وایزلینگ را امضا کرده است!

یکی از بخش‌های وب سایت بخش درباره ما است که در این قسمت دو فرد به نام‌های Matias و Elias به‌عنوان موسسین شرکت معرفی شدند که طبق بررسی ها این دو فرد هیچ گونه سابقه و پروفایلی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ ندارند.

بد نیست بدانید که وب سایت وایز لینک تا سال ۲۰۱۴ یک سایت فروشگاه لباس بوده و از سال ۲۰۲۰ به بعد تبدیل به یک وب سایت سرمایه گذاری شد.

در این مطلب در رابطه با دو شرکت یک شرکت سرمایه گذاری وایلینگ و شرکت بیمه صحبت کردیم اما در بررسی که در رابطه با محل فعالیت این دو شرکت داشتیم شرکت وازلین در یک دفتر اجاره ای و شرکت پارکر آدرسی که در وب‌سایت خود مشخص کرده در وسط یک خیابان واقع شده است!

همانطور که در بالا اشاره کردیم کشورهای هدف این دست کلاهبرداری‌ها کشورهای حوزه آسیا و آفریقا هستند و همایش های زیادی در دبی ترکیه و کشورهای مشابه این ها برگزار می کنند.

مهمترین دلیلی که باعث انتخاب کشورهای آسیایی و آفریقایی به عنوان هدف برای این کلاهبرداران است نیز ضعف نظارت مسئولین می باشد.

متاسفانه این شرکت کلاهبردار در ایران نیز فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته و جلسات زیادی هم برگزار کرده سرشاخه این شرکت کلاهبردار در ایران فردی به نام خانم غلامی میباشد که لیدرهای این شرکت را نیز در در زیر مشاهده می کنید

علاوه بر وب آموز دولت فنلاند نیز نسبت به فعالیت این شرکت کلاهبردار هشدار داده است. تصویر زیر نیز متعلق به اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی ایران هلسینکی فنلاند در رابطه با شرکت کلاهبرداری پانزی وایلینگ می باشد.

در کشوری مانند ایران زمانی به این موضوعات پرداخته می شود که کار از کار گذشته است و طبق معمول دقیقاً ۸ روز پس از آخرین همایش این شرکت کلاهبردار در ایران کلاهبردار ماتیاس لاپو به کمک همدستان خود در ایران با وعده سود سرمایه‌گذاری چند میلیون دلار به جیب زد و متواری شد.

مکالمه ادمین گروه وایزلینگ با خانم “غلامی” که گفته میشود سرشاخه اصلی شبکه کلاهبرداری #پانزی #وایزلینگ در ایران است.

https://webamooz.com/wp-content/uploads/2021/03/%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF.mp3?_=1

سمیرا غلامی و یاشار نیک پور از سرشاخه‌های اصلی شبکه پانزی وازلین در ایران هستند. پس از کلاهبرداری و فرار از ایران سایت این کلاهبردار به نشانی wiseling.com نیز از دسترس خارج شد.

ما در وب آموز تلاش کردیم با ساخت ویدئو و برگزاری لایو استریم به قربانیان این پروژه کلاهبرداری هشدار دهیم.

 

پس از متواری شدن مدیران این شرکت کلاهبردار و بسته شدن وب سایت این شرکت جعلی، کلاهبرداران وایزلینگ اینبار با ترفند جدید در حال فریب قربانیان هستند.

در اطلاعیه منتشر شده در کانال تلگرام اعلام کردند که برای فعال شدن سایت جدید باید ۲۵۰ دلار واریز کنید! توصیه ما به شما این است که فریب نخورید و از لیدرهای داخل ایران‌ طرح شکایت کنید.

خروج از نسخه موبایل