بررسی سوابق شبکه توزیع باج افزار فونیکس و اعضای این گروه

باج افزار چیست؟

 

اگر نمیدانید باج افزار چیست حتماً ویدئوی بالا را با دقت مشاهده کنید. چون مطلب امروز در رابطه با یکی از بدافزارهایی است که توسط برنامه نویس های ایرانی ساخته شده که با پیگیری های وب آموز هم اکنون این تیم فعالیت خود را در حوزه بدافزار نویسی متوقف کرده.

حال که می دانید باج افزار چیست بهتر است بدانید که حمله باج افزار یکی از کثیف ترین روشهای کسب درآمد هکرها است که درآمد کمی هم ندارد؛ درآمد بیلیون دلاری!

برای نشان دادن اهمیت این حملات تنها کافی است بدانید که در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در بیمارستانی در دوسلدورف آلمان پس از اینکه سیستم های بیمارستان توسط باج افزار از کار افتاد به ناچار بیمار را به بیمارستان دیگری که در ۳۰ کیلومتری شهر بود منتقل کنند که متاسفانه این بیمار فوت کرد.

پیام فوق عین پیام گروه سازنده و منتشر کننده بد افزار فونیکس است که در حال کسب درآمد از پخش باج افزار به صورت سرویس هستند

اما پخش باج افزار به صورت سرویس یعنی چی؟ روال کار این گروه به این صورت است که باج افزار را در اختیار شما قرار داده و شما باید این بازی افزار را به قربانی دهید و از آنجایی که این قربانی برای خلاص شدن از شر این بازی افزار باید مبلغی را پرداخت کند ۷۵ درصد از مبلغ پرداختی این قربانی به شما و ۲۵ درصد آن به این گروه هکر تعلق می گیرد

در نظر داشته باشید که مقابله با گروه‌های اینچنینی تولید و انتشار بازی افزارها را به عهده دارند یکی از بدیهی‌ترین وظایف دستگاه ناظر مملکت است البته دستگاه ناظر خیلی خوب نسبت به فعالیت این گروه ها مطلع است اما در کمال تعجب سکوت کرده‌اند

گروه اصلی گردانندگان باج افزار فونیکس
پس از پرداختن به این گروه باج افزار، گردانندگان اصلی این گروه مدعی شدند که مورد شناسایی پلیس فتا قرار گرفتند. اما اگر واقعا پلیس فتا اطلاعات این مجرمین را دارد چرا تاکنون با آن ها برخورد لازم را نداشته؟ اینکه هدف این گروه باج افزار صرفا خارج از ایران باشد دلیل بر مجاز بودن فعالیت این افراد نیست!

متاسفانه بازار باج گیری آنلاین با این تفسیر که باج گرفتن از خارجی ها “حلال است” در ایران داغ شده و ظاهرا دستگاه های ناظر هم هیچ گونه برنامه ای برای برخورد با این مجرمین ندارن

توصیه ما به افرادی که تصور می کنند کرک ویندوز و پخش بدافزار آن ها را به یک هکر حرفه ای تبدیل می کند، این جرایم براحتی می تواند تمام آینده شغلی و زندگی آن ها را برای همیشه نابود کند.
همه افراد در همه دنیا شرایط یکسانی دارند و هیچچ تفاوتی بین یک ایرانی و یک آمریکایی وجود ندارد.

نه تنها باج گیری سایبری با قمه کشی در خیابان هیچ تفاوتی ندارد، حتی بلکه به مراتب کار کثیف تری نیز می باشد و همانظور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم ممکن است این نوع باج گیری باعث مرگ یک انسان نیز بشود.

در نهایت پس از پرداختن وب آموز به این گروه، گردانندگان گروه باج افزار فونیکس تصمیم گرفتند تا برای همیشه پروژه فونیکس را تعطیل کنند و به همین منظور کلید باج افزار را بصورت عمومی منتشر و سورس آن را هم حذف کردند.

تصویر زیر مربوط به مقاله مرکز مدیریت راهبردی افتا نهاد ریاست جمهوری در رابطه با باج افزار فونیکس است! دقت داشته باشید این مرکز هیچ برنامه ای برای دستگیری گرداننگان این گروه خرابکار نداشتند و در صورتیکه این افراد تصمیم به قطع فعالیت نمی گرفتند، هیچ گونه اقدامی برای مقابله با آن ها صورت نمیگرفت.

فایل صوتی زیر مربوط به مصاحبه وب آموز با گردانندگان این گروه است

خروج از نسخه موبایل