توحید عزتی (دکتر سهیل شب انگیز) کیست

چرا نباید به ادعای افراد در پروفایلهایی با تعداد بالای دنبال کننده اعتماد کرد؟

در این مطلب قصد داریم یک نمونه از این مورد به نام دکتر سهیل شب انگیز که خود را فعال حقوق بشر می داند مورد بررسی قرار دهیم

در ادامه متوجه خواهیم شد که این فرد ساکن لندن با ۸ هزار دنبال کننده چه هویتی دارد و شغل واقعی وی چیست. پس با ما همراه باشید.

طبق ادعای توحید عزتی در ویدئوی زیر، وی به مدت یک هفته و به همراه یک تیم قوی در استانبول حضور دارد تا بررسی کند که چطور می تواند افراد را ترانسفر کند و به آرزویشان برساند.

به عبارتی دیگر این فرد در واقع یک قاچاقچی انسان است که با نام واقعی توحید عزتی به تیغ زدن پناهنده های ناآگاه و مستاصل مشغول است.

به ویدئوی زیر دقت کنید:

بنیاد ایران پناهنده چیست؟

بنیاد ایران پناهنده مجموعه ای است که توسط قاچاقی انسان توحید عزتی با نام مستعار دکتر سهیل شب انگیز راه اندازی شده

این مجموعه یک گروه تلگرامی و وب‌سایت به آدرس زیر نیز دارد:

https://t.me/panahande_mostanad

iranrefugee[.]com | آرشیو

فعالیت این مجموعه هم به این صورت است که توحید عزتی یا قاچاق انسان با خرید پاسپورت های شباهتی و دزدی و فروش آنها به افراد مستاصل، وعده رسیدن به اروپا را می‌دهد.

نکته عجیبی که در پرونده قاچاقچی انسان توحید عزتی وجود دارد این است که این فرد به راحتی در کشور رفت و آمد دارد و حساب بانکی وی که میلیون ها پول از مردم دریافت می‌کند با اسم و مشخصات خود این فرد در بانک‌های ایران فعال است!

اما برگردیم به دو سال پیش؛ دکتر قاچاقچی توحید عزتی با نام جعلی سهیل شب انگیز به همراه بخشی از تیمش در سال ۲۰۱۹ توسط پلیس ترکیه بازداشت شدند ولی همچنان به فعالیت شان ادامه می دهند.

گزارش پلیس ترکیه را اینجا بخوانید:

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/kizi-ihbar-etti-pasaport-sebekesi-cokertildi-5235692

فایل صوتی زیر بخشی از صحبت‌های توحید عزتی مدیر بنیاد ایران پناهنده در رابطه با صحبت های وی پس از آزادی و مسیری که در پیش گرفته است.

https://webamooz.com/wp-content/uploads/2021/09/audio_2021-09-11_01-00-00.ogg?_=1

در انتها پیشنهاد می کنیم که پروفایل این قاچاقچی انسان را در کلاب هاوس گزارش کنید.

https://www.clubhouse.com/@soheilshabangiz

خروج از نسخه موبایل