ارز های دیجیتالکلاهبرداری

بیترولیوم bitrolium کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

در تاریخ Dec 24, 2017 صرافی فرهاد اکسچنج در کانال تلگرام خود اعلام کرد که اقدام به خرید و فروش ارزش مجازی “بیترولیوم”خواهد کرد.
در بخش دیگری از کانال ادعا کرده که این کوین ۲۰۰٪ سوددهی داشته:

کریپتوکارنسی جعلی در وب سایت فرهاد اکسچنج ۱۴ دلار به فروش میرسد:

Registered Domains:

bitrolium.com           185.61.153.125                                      2017-10-27

bitrolium.net             51.254.87.68                                          2017-11-08

bitrolium.org             162.255.119.80                                      2017-11-09

bitrolium.website     51.254.87.73    OVH France

تمام دامنه های این ارز مجازی دقیقا یک ماه قبل از معرفی این پول مجازی ثبت شده اند!

کدهای اکزیف یکی از عکس های وب سایت bitrolium.com بررسی شد همونطور که مشاهده میکنید این فایل در کشوری با GTM 3:30 ساخته شده است این کدزمانی ایران است!
در وب سایت https://publicwww.com/ که تقریبا تمام سورس کد های سمت کاربر وب سایت ها را ذخیره میکند، اگر bitrolium را جستجو کنید متوجه میشوید که بر روی هیچ وب سایت معتبری هیچ اطلاعاتی از این پول الکترونیک نیست!

اینجا میبینید که ک  این رمز ارز در گیتهاب به آدرس https://github.com/bitrolium هیچ تعاملی با هیچ گروهی ندارد. تنها کسی که این پروژه رو فالو کرده فردی است به اسم hadibakrani که مشخصا یک هکر است و احتمالا به دنبال پول به اینجا سر زده .

اگر به سایت bitrolium.net سر بزنید متوجه میشدی لینک های زیادی کار نمیکنه و موضوع مهمتر اینکه بیترولیوم ۱۳.۶۶ دلار درحال فروش است

کافی است کمی جستجو کنید تا ببینید در سایت های دیگر که رمز ارز ها رو لیست میکنن این پول مجازی رو به ارزش صفر دلار ارزش گذاری کردن!

چطور یک صرافی رمز ارزی که ۰ دلار ارزش دارد را ۱۴ دلار میفروشد؟!

ما از افرادی که در صفحه گیتهاب پروژه  https://github.com/bitrolium به عنوان نویسنده و لیست شده اند پرسیدیم که آیا شما سازنده بیترولیوم هستید یا خیر که ۲ نفر از این لیست تاکید کرد که چیزی به اسم بیترولیوم نمیشناسن!

نظر مرضیه علیشاهی همسر فرهاد مقدم سلیمی در رابطه با دزدی همسرش فرهاد مقدم سلیمی با معرفی رمز ارز جعلی.
این کلاهبرداری از جنس #پانزی دسته بندی میشود ، قربانی با وعده هایی که دیدید مثلا ۲۰۰ برابر شدن ارزش رمز ارز و دیدن سابقه رمز ارز های موفق مثل بیتکون ، فریب میخورد و اقدام به خرید این کوین ها که اصطلاحا شتکوین نامگذاری میشوند میکند.
در ۸ دقیقه جعلی بودن رمزارز بیترولیوم رو بررسی کردیم : نسخه با کیفیت یوتیوب

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=20948

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت تیم محترم وب‌آموز.
    لطفا ارض دیجیتال پای نتورک رو هم بررسی کنید و راجع بهش یک ویدئو تهیه کنید که آیا کلاهبرداری و فیک هست یا خیر؟
    با تشکر فراوان ??.

    1. منم یه مدت راجب این تحقیق کرده بودم و نتیجه کلیش این شد که به احتمال ۹۵ درصد پروژه کلاهبرداریه و اگر هم واقعی باشه ارزشی پیدا نمیکنه چون وقتی یک ارز دیجیتال ارزش پیدا میکنه که یک چیز جدید رو وارد جهان بکنه مثلا بیت کوین بیشتر به خاطر حفظ حریم شخصی ارزش پیدا کرد ولی ارز پای نتورک هنوز نگفته چه چیز خاصی دارد و در بیت کوین هر کس که ماینر قوی تر و توان پردازش بهتری داشته پاداش بیشنری میگیرد و رقابت ایجاد میکنه و باعث تداوم بیت کوین و بالا رفتن قیمت اون میشه ولی همونطور که میدونین ارز پای نتورک به راحتی با موبایل قابل استخراجه و حدود چند میلیارد از این ارز استخراج شده پس اگر هم قیمت گرفت دلتون رو به رسیدن این ارز حتی به یه دلار هم خوش نکنید چون الان حداقل ۱ میلیون نفر از مردم جهان یک میلیون از این ارز رو در اختیار دارن یعنی به همین سادگی میلیونر میشن؟ بعد وایت پیپر این ارز رو خوندم اصلا نقشه و راه و هدفشون رو توضیح نداد فقط به این که این ارز به راحتی با موبایل استخراج میشه و استخراج آن آسیبی به محیط زیست نمیزنه و اینده خوبی داره و …. حتی اینکه میگن سازنده هاشون سه تا استاد از دانشگاه استنفورد هستن هم مشکوکه چون من فقط اسم دو نفر رو تو دانشگاه پیدا کردم و حتی پیج linkedin شون هم درست در میون نبود حتی بعید هم نیست برنامشون بد افزار باشه و اطلاعاتتون رو سرقت کنه در کل به نظرم وقتتون رو صرف این ارز دیجیتال قلابی نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا