نشت اطلاعاتهک و امنیت

فروش اطلاعات 5.5 میلیون مشترک رایتل بر روی اینترنت

روز گذشته در کانال وب آموز اطلاع رسانی کردیم که اطلاعات 5.5 میلیون مشترک رایتل در اینترنت قرار گرفته است. بدنیال این خبر حسین فلاح جوشقانی (معاون وزیر فناوری اطلاعات) هم توییتی را در رابطه با “تایید لو رفتن اطلاعات مشترکین رایتل به نقل از مرکز ماهر” منتشر کرد. ایشان مدعی شدند که اطلاعات لو رفته متعلق به 4 سال گذشته می باشند و در نهایت اعلام کردند که طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد

به دنبال جوشقانی مجتبی رضاخواه – نماینده محترم مجلس نیز در توییتی خواستار پاسخگویی وزیر ارتباطات و ارائه راهکار و تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات ، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال جهت تامین منافع مردم  شده بود.

پس از گذشت چندین ساعت رایتل بیانیه ای منتشر کرد ، و متاسفانه مسئولیت انتشار اطلاعات را کامل نپذیرفت!

بررسی بیشتر موضوع هک اطلاعات مشترکین رایتل با بررسی وب آموز

برخلاف ادعای رایتل که از موضوع نشت اطلاعات ۱۲ خرداد توسط رسانه ها مطلع شده، اسناد ایمیل های ارسالی هکر نشان می دهد که این اپراتور حداقل از ۵ خرداد از نشت اطلاعات مشترکین خبر داشته است!

ادعای بعدی و خلاف واقع بیانیه رایتل، در دست نداشتن هیچ مستندی جز ۹ رکورد از مشتریان است که اسناد ایمیل ها نشان میدهد که از اولین ایمیل (۵ خرداد) ۵۰۰۰ رکورد از اطلاعات مشترکین جهت صحت سنجی توسط هکر به رایتل ایمیل شده  است!

هم اکنون یک نسخه از این اطلاعات در اختیار وب آموز قرار دارد.

ویدیو جدید که هکر اطلاعات رایتل منتشر کرده نشان می دهد که تعداد این اطلاعات ۵ میلیون و ۵۱۰ هزار رکورد است.
بر اساس ادعای هکر (و بر خلاف ادعای رایتل) ضعف ۲ ماه پیش بر روی سامانه reg.rightel.ir بوده و با وجودی که کل اطلاعات بیش از ۱۲ میلیون رکورد بوده ولی هکر نتوانسته همه این اطلاعات را خارج کند.

علیرضا شیخ حسنی مدیرارشد توسعه محصولات خدمات جدید رایتل

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=21449

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا