وب آموز

رضا قربانی حامی شبکه فساد

رضا قربانی را به خاطر دارید؟ مدیر سایت راه پرداخت. در رابطه با این فرد و ارتباط وی با “سید ادیب حافظی گل” نوشته ایم که این فرد حتی برای توجیه کردن اینکه «چرا یکی از فاسدترین مدیران شبکه پرداخت همان سید علی حافظی گل در مجموعه راه پرداخت حضور پیدا کرد» حاضر شد در لایو استریم وب آموز شرکت کند.

بد نیست بدانید که در اوج کلاهبرداری سینا استوی، رضا قربانی خدمات شایانی به این کلاهبردار در جشنواره کذایی وب و موبایل ارائه داد.
کمی برگردیم به عقب تر. ماجرا از آنجا شروع شد که هر روز گزارشات بسیاری در رابطه با فیشینگ در کشور رخ می داد و فیشینگ ابزاری برای سرگرمی فیشرهای نوجوان ساکن ایران و ترکیه شده بود! که آقای جاویدنیا معاون دادستانی وقت، خبر از بررسی ۱۷۰۰ پرونده فیشینگ در هفته فقط در تهران داد.

 

این تعداد بررسی پرونده به مردم قوه قضاییه، پلیس و بیت المال هزینه و استرس و فشار بسیار زیادی وارد می کرد. در وب آموز هم ما بارها در رابطه با فیشنگ هشدارهای لازم را دادیم اما کسی گوش شنوا نداشت! اولین مطالبه ما در سال ۲۰۱۸ یعنی بیش از ۳ سال پیش در کانال وب آموز مطرح شد! https://t.me/webamoozir/2642

وب آموز چه اقداماتی انجام داد؟ ساخت ربات تلگرام و سایت هشدار بررسی صفحات پرداخت

شما بگویید به نظر شما یک رسانه تخصصی بانکی در این شرایط باید چه موضعی بگیرد؟ به نظر شما رضا قربانی که مدیر وبسایت راه پرداخت است و خود را کارشناس بانک، کریپتو و پولی خطاب می کند باید چه نظری داشته باشد؟

در این شرایط حساس رضا قربانی مخالفت بشدت گسترده‌ای با اجرای رمز دوم یا همان رمز پویا داشت و این فرد یکی از افرادی بود که کارشکنی در زمان اجرای طرح ازسمت وی و وب سایت راه پرداخت رخ داد.

در برنامه چرخ مشاهده می کنید که چطور رضا قربانی نظرات اشتباه خود را در رابطه با اجرای رمز پویا مطرح می کند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود متاسفانه در چند موردی که بررسی کرده‌ایم رضا قربانی همیشه در سمت بد قصه ایستاده بود.

مدتی انجمن بلاکچین به عنوان تنها نهاد مردمی و کارشناس و بلاکچین در ایران اقدام به انتشار لیست هشدار کرد. این لیست در واکنش به حجم گسترده کلاهبرداری‌های حوزه رمز ارز منتشر شد که در بین اسامی منتشر شده در آن اسم صرافی اکسکوینو به دلیل انتشار توکن های کلاهبرداری به چشم می خورد. پس از انتشار انگلیس حملات تخریبی بر علیه این انجمن از توییتر تا مجلس آغاز شد که در نهایت فعالیت این انجمن متوقف شد.

به نظر شما در این شرایط بحرانی رضا قربانی کجای ماجرا ایستاد؟ بله جناب قربانی در این شرایط با تمام قوا بر علیه انجمن بلاکچین ایران نوشت.

اما رابطه رضا قربانی با کلاهبرداران اکسکوین چه بود؟ چه چیز باعث شد که منابع رضا قربانی به خطر بیفتد؟

قاعدتاً رضا قربانی به عنوان یک رسانه تخصصی بانکی باید ضد فساد و سمت مردم باشد. اما پس از انتشار لیست هشدار انجمن، این فرد یکی از افرادی بود که با انتشار این لیست مخالفت کرد. اما هنوز یک جای کار می لنگد و هنوز برای ما مبهم است که چرا رضا قربانی باید از صرافی اکسکوینو و از توکن جعلی اکسکوین حمایت کند!

این فرد کتابی دارد به اسم پول نقد دیجیتال که توسط راه پرداخت منتشر شده است. در حال ورق زدن این کتاب که ترجمه کتاب آقای “فین برونتن” است بودیم تا اینکه به صفحه زیر رسیدیم :))

آقای فین برونتن در حال تبلیغ توکن کلاهبرداری اکسکوین می باشد!

متاسفانه مشخص است که رضا قربانی مجبوره، چون درگیره!

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=24941

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا