پانزیکلاهبرداری

کلاهبرداری شرکت سرمایه گذاری دارا زرین لوتوس

از 13 ماه پیش (آبان ماه 1399) کلاهبرداران با عنوان شرکت “سرمایه گذاری دارا زرین لوتوس” اقدام به جذب سرمایه و پرداخت سودهای سرسام آور در شهرهای غربی کشور کرده اند.

 

 

این کلاهبرداران با نشان دادن مجوز تاسیس و ثبت “شرکت دارا زرین لوتوس” نزد مردم اعتماد سازی میکردند.
اعضای شرکت :
• محمدتقی زاده
• سونیا رحیمی
• علی اصغر اسمعیلی

“مهراب حاجی زاده” (راست) و “محمد تقی زاده” (چپ) چند ماه است که متواری هستند و سرمایه مردم بخصوص مردم شهر نقده از دست رفته است! گستردگی و حجم این کلاهبرداری فعلا مشخص نیست!

وب سایت های طراحی شده توسط این تیم کلاهبردار :
darazarinlotus[.]eu https://archive.md/CoI6W
darazarin[.]com https://archive.md/54dLr

متن کامل بیانیه دادستانی نقده درباره شرکت دارا زرین لوتوس و سرنوشت پول های بلوکه شده

با عرض سلام خدمت مردم شریف و شهید پرور شهرستان نقده

دادستانی نقده بعنوان مدعی العموم در جهت صیانت از سرمایه های مردم به این موضوع ورود کرده و در جهت شفاف سازی فعالیت شرکت لوتوس اقدام به مسدود نمودن حساب های شرکت نمود. از مدیرعامل شرکت درخواست کردیم در جهت شفاف سازی فعالیت شرکت در دفتر دادستانی حضور یافته و به سه سوال ما پاسخ دهد از جمله ۱. میزان سرمایه جمع آوری شده از مردم ۲. محل سرمایه گذاری این سرمایه ها ۳.منشا سودهای پرداختی به مردم که متاسفانه علیرغم پیگیری دادستانی مدیرعامل شرکت از این کار امتناع نمود و جهت پاسخ گویی به این سوالات در دفتر دادستانی حاضر نشد.

از وکیل شرکت درخواست نمودیم که سرمایه مردم را برگردانند ایشان نیز قبول کردند و مدعی شدند که مدیرعامل شرکت در تهران دارای ملک و املاک میباشند. دادستانی از ایشان درخواست کرد که با فروش املاک مذکور سرمایه مردم رو برگردانند اول وکیل شرکت قبول کردند لیکن بعد از یک ساعت به دفتر دادستانی برگشتند و اظهار کردند که مدیرعامل شرکت میخواهند ملک مذکور را بعنوان وثیقه به دادگستری معرفی نمایند که دادستانی این درخواست ایشان را قبول نمودند لیکن بعد از گذشت یک هفته وکیل شرکت به دادستانی مراجعه نمود و اظهار داشت که موکل ایشان (مدیرعامل) شرکت حاضر نیست ملک مذکور را در دادگستری توثیق نماید و میخواهد در یکی از بانک ها ترهین کند تا وام بردارد و از این طریق پول مردم را پرداخت نمایند. این درخواست وی نیز مورد قبول واقع شد لیکن بعد از گذشت مدتی مشاهده کردیم این کار را نیز انجام ندادند و ما نهایتا مجبور شدیم در جهت صیانت از سرمایه های مردم مدیرعامل شرکت و دو نفر از لیدرهای شرکت را بازداشت کنیم.

دادستانی نقده تا به امروز تمام تلاش خود را در جهت صیانت از سرمایه های مردم و برگرداندن سرمایه مردم انجام داده لیکن هیچ گونه همکاری از ناحیه اعضای شرکت انجام نشده؛ حتی درخواست کردیم یکی از اعضای شرکت که در خارج از کشور بسر میبرد به ایران برگردد لیکن ایشان نیز امتناع نمود و علیرغم وعده بازگشت به کشور هیچ اقدامی در جهت برگشت به کشور انجام نداد.

در خصوص فعالیت شرکت ما به این نتیجه رسیدیم که شرکت مذکور هیچ گونه فعالیت تجاری و بازرگانی و بورسی و ارزدیجیتال انجام نمیداد و هیچ گونه مستنداتی نیز که نشان دهد شرکت مذکور فعالیت تجاری انجام میدهد به دادستانی ارائه نگردید.

اعضای شرکت مذکور تمام سودهایی که به مردم پرداخت می‌کردند را از سرمایه های جمع آوری شده مردم پرداخت میکردند یعنی بشیوه ( پانزی ) که اگر دادستانی به موقع به این موضوع ورود نمیکرد و حساب شرکت را مسدود نمیکرد شاهد حیف و میل سرمایه های مردم بودیم و حتی این مبلغ مسدود شده نیز که متعلق به مردم بود از دست رفته بود.

در خصوص مبلغ مسدود شده در بانک ملی هم لازم بذکر است که مبلغ مذکور متعلق به افرادی هست که تازه به شرکت جذب شده بودند و شرکت میخواست با سرمایه این افراد تازه جذب شده سود دیگران را پرداخت نماید که ما جلوی این کار را گرفتیم و از حیف و میل آن جلوگیری کردیم ما مبلغ مذکور را به حساب افرادیکه مبلغ مذکور را به حساب شرکت واریز نموده اند برمیگردانیم لیکن مشکلی که در این خصوص وجود دارد اینست که متاسفانه از مبلغ مذکور قبل از مسدودی تقریبا ۳۲ درصد (حدودا ۱۶ میلیارد تومان) توسط مدیرعامل شرکت برداشت شده و ما در تلاشیم که این مبلغ برداشت شده به حساب شرکت توسط مدیرعامل شرکت برگردد که به محض وصول این مبلغ ما دستور پرداخت مبلغ مسدودی به حساب مردم را خواهیم داد.لیکن اگر مبلغ مذکور را به حساب شرکت واریز نکنند مجبور هستیم این میزان حدود ۳۲ درصد برداشت شده را بین واریز کنندگان سرشکن کنیم.شاید عده ای از مردم از ما این سوال را داشته باشند که شرکت سودهای مردم را ماهیانه پرداخت میکرد و عده ای داشتند از دریافت این سود ها زندگی خود را می‌گذرانند پس چرا دادستانی جلوی فعالیت شرکت را گرفت؟ جواب ما این هست که اگر این سودها از مجرای قانونی و شرعی پرداخت میشد و در جای مناسبی سرمایه گذاری میشد، دادستانی هیچ وقت فعالیت شرکت را متوقف نمیکرد متاسفانه همانطور که عرض کردم سود های پرداختی به مردم از سرمایه خود مردم و بشیوه پانزی بود و شرکت مذکور هیچ گونه فعالیت تجاری و بورسی نداشت که بخواهد سود مردم را بدهد، این گونه فعالیت هم مشکل شرعی داشت و هم مشکل قانونی، حتی خودروهای لوکسی که توسط اعضای شرکت استفاده میشد در جهت فریب مردم و ظاهر سازی بود.

دادستانی از مردم شریف شهرستان نقده درخواست دارد در این خصوص فعلا خویشتن داری نمایند و از سرمایه های خود مراقبت نموده و فریب وعده های افراد سودجو و فرصت طلب را نخورند و قبل از سرمایه گذاری تحقیقات کامل را انجام دهند.

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=26216

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا