پانزی

کلاهبرداری دسیسه پانزی صبا فاندز

شرکت پانزی صبا فاندز از آبان 1401، به‌عنوان یک پلتفرم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، شروع به کلاهبرداری کرد. صبا فاندز با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و وعده پرداخت سودهای نامتعارف، موفق به جذب سرمایه بسیاری از کاربران شد. اکنون پس از گذشت چند ماه با دستگیری سرشاخه اصلی صبا فاندز یعنی ثمین صابر، به دستور مقامات قضایی فعالیت این شرکت متوقف شده است.


از اواخر آبان ماه بود که در بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی پرمخاطب مانند خبرفوری، صبا فاندز به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و معتبر معرفی شد. اما شواهد آشکاری وجود داشت که صبا فاندز یکی از ترفندهای پانزی است.

صبافاندز ادعا می‌کرد یک شرکت سرمایه‌گذاری در انگلستان است، در حالیکه هویت صاحبان سایت و فعالیت‌های حقیقی و مجازی مالکان شرکت مبهم و نامشخص بود.

طرح‌های کلاهبرداری صبا فاندز برای جذب سرمایه، وب آموز
طرح‌های کلاهبرداری صبا فاندز برای جذب سرمایه

صبا فاندز با ارائه طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری و وعده پرداخت سودهای چند هزار دلاری، اقدام به جذب سرمایه کاربران کرد. ترفندهای پانزی صبافاندز توانست صاحبان سرمایه‌های کوچک را فریب دهد. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری 100 دلار و حداقل میزان سود پرداختی 25 دلار در ماه تعیین شده بود. پرداخت پاداش 30 درصدی عضوگیری از دیگر دسیسه‌های کلاهبرداری این شرکت بود.

ثمین صابر سرشاخه اصلی صبا فاندز، وب آموز
ثمین صابر سرشاخه اصلی صبا فاندز

23 بهمن 1401 ثمین صابر به جرم چندین مورد کلاهبرداری از جمله پروژه پانزی رویان اینوست بازداشت شد.

بازداشت ثمین صابر
بازداشت ثمین صابر
بازداشت ثمین صابر
بازداشت ثمین صابر
تبلیغ کلاهبرداری توسط علیرضا فغانی
تبلیغ کلاهبرداری توسط کمال کامیابی‌نیا
تبلیغ کلاهبرداری توسط فرزاد مجیدی
تبلیغ کلاهبرداری توسط طلا گلزار

پس از دستگیری وی، مشخص شد که سرشاخه اصلی شرکت کلاهبرداری صبا فاندز نیز همین فرد است.

توقف فعالیت صبا فاندز به دستور مقامات قضایی
توقف فعالیت صبا فاندز به دستور مقامات قضایی

30 بهمن ماه قوه قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای، توقف فعالیت صبا فاندز را اعلام کرد. متن این اطلاعیه که در صفحه اصلی سایت این شرکت درج شده، بدین شرح است:

طبق دستور مقام قضایی در راستای اجرای ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ فعالیت سایت صبافاندز متوقف گردید. سرمایه‌گذاران این سایت می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران ارسال نمایند. متعاقبا اقدامات فنی به‌منظور حسابرسی و پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در پایان امیدواریم که مطالبات کلیه مال‌باختگان پرداخت شود. وب آموز بار دیگر هشدار می‌دهد که فریب تبلیغات پانزی‌ها در کانال‌های پرطرف‌دار را نخورید. شرکت‌های کلاهبرداری با دسیسه‌های مختلف و وعده کسب درآمد دلاری، در کمین جذب سرمایه‌های مردم هستند.

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=29964

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اقا نظرتون در مورد ای سی بروکر و اوربیت چیه؟

    چرا وب اموز درموردش هیچی ننوشته؟

    این سایت ها به بهانه سود ماهانه ۴ تا ۷ درصد پول مردم میگیرن

    در مورد پلن هرمی کت داره هم پورسانت میده زیاد

    ایا نمیخاید در موردشون بنویسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا